…min familie sidst i 70’erne – først i 80’erne:

Dear old Daddy-oh har slidsomt siddet og lagt sine gamle lysbilleder på en usb-pind – og selvom nogle af dem er spejlvendte og derfor lidt forvirrende for os der kigger på vores gamle enormt smagfuldt indrettede hjem :O)

Der er ikke mere end et par stykker af mig, men det gør ikke noget, for det jeg synes er fedt at se er hvordan min søster som lille lignede mine niecer, hvor glad min mor så ud, hvor store min fars briller var osv. Synes i øvrigt han burde gøre noget ved det der fotografi igen, for han var ikke helt dum til det.

Kan ikke helt undgå at sidde at tænke at nogle af lamperne og noget af tøjet er ret fedt – desuden så somrene dejligere ud af en eller anden grund – det var dengang der var grøn koral at drikke og tom og jerry-is at spise. Dengang det af en eller anden grund var en begivenhed når den stod på mad omme fra grillen, når sommeren begyndte når morfar kom med den første jordbærkage og det i øvrigt var den fedeste overraskelse når far havde en af de der chokolademuslinger med hjem omme fra kiosken af. (Hvorfor kan man ikke få dem mere?!)

Jeg vil smide nogle billeder op nu med et par comments… (der er 14 – så er I advaret).

Den unge far nyder solen sammen med den førstefødte

Turen gik gerne til steder 'hvor man kunne lære noget' - her er det Spøttrup Borg sammen med min oldemor

Dér var jeg - supernuttet, ikke?

Det er sommer på næsten alle billederne? Ville ikke være skidt hvis man havde arvet sin mors lange hår og hendes figur... Den der med at man kan se på mødrene hvordan datteren kommer til at se ud - gælder den hvis de er ligesom Fy og Bi mens de er yngre?

Der soppes... Jeg tror faktisk den der top var en af dem vi kom forbi da vi gik gennem mors tøj :O)

Mor og Søs og en afsindig stor gul bamse :O) den ser ud til at vække lykke og dét ser ud til at vække lykke :O)

Sådan så der vist ud i Jesperhus i 70'erne

Af en eller anden grund virker min søster ikke så overbevisende i hendes mopsethed her

Det var den der evige sommer :O) tænk hun har været så nuttet :O)

Søs vrider klejner i vores gamle lillebitte køkken

En af de spejlvendte - hun læste jo ikke 'supedlorT' :O) ved ikke helt hvad tanken er med den der pibe

Stribet nuttethed

søslignerastrid

Ok - ligner Søs lige Astrid her eller hvad? (min mellemste niece - og ja det gør hun) - i øvrigt ret fedt børnetøj der var dengang

Sådan så familien Skaarup ud før min tid; brillerne var store og håret var langt.

Om Gry Skaarup

170 1982 41
Dette indlæg blev udgivet i billeder, familie, gamle dage, Uncategorized og tagget , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

6 svar til …min familie sidst i 70’erne – først i 80’erne:

  1. Hæh, det er lidt sjovt 🙂
    Ligner din søster dig stadig helt vildt, eller var det kun da hun var lille?

  2. henriette hansen siger:

    super fede billeder.. er helt vild med det billede af din mor der sidder på knæ og super langt hår der flagre ind over ansigtet og man kan se hendes store solbriller.. og JA det ene billeder der ligner Astrid godt nok sin mor meget.. dejlige billeder

  3. Mickala E siger:

    Har i stadig den store gule bamse?

Skriv et svar

