…usmagelige former for politisk propaganda.

Nedenstående taler vist for sig selv – her er sket noget forfærdeligt, det tror jeg vi kan score stemmer på – har taget netop dette indlæg fordi det sidste indlæg er fedt og slår det hele til jorden.

Jeg har desuden smidt følgende en masse steder online – selvom det ikke er præcist det her det relaterer til, så synes jeg den er på sin plads da stort set alle (og ja, også jeg) i første omgang efter bomben i Oslo umiddelbart tænkte at der nok stod en eller anden form for mellemøstlige fundementalister bag… I tiden inden man fandt ud af det var en lyshåret blåøjet norsk ung mand skal jeg da lige love for der blev lukket ting og sager ud som jeg håber folk er flove over nu – hvilket jeg egentlig ikke tror ret mange er:

Hvis man fornærmer sorte, kalder vi det racisme.
Hvis man fornærmer jøder, kalder vi det antisemitisme.
Hvis man fornærmer homoseksuelle, kalder vi det intolerance.
Hvis man fornærmer sit land, kalder vi det forræderi.
Hvis man fornærmer sekter, kalder vi det had.
Men når man fornærmer Islam, kalder vi det ytringsfrihed

(red: jeg er ikke ude på at stille DF til ansvar for sine medlemmers udtalelser – se evt. kommentar længere nede).

Om Gry Skaarup

170 1982 41
Dette indlæg blev udgivet i politik, terrorisme, ytringsfrihed og tagget , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til …usmagelige former for politisk propaganda.

  1. syndefaldet siger:

    Det der er jo direkte åndssvagt – både Facebook-diskussionen og blogindlægget. Manden ved jo tydeligvis ikke, hvad han taler om, med mindre han synes, at Breiviks handlinger var en legitim og relevant meningstilkendegivelse. Pointless indlæg, da DF næppe kan stilles til ansvar for et tågehorns random indlæg på Pia Kjærsgaards fanside.

  2. Gry Skaarup siger:

    Hej Syndefaldet.
    Inden jeg går videre vil jeg lige for en god ordens skyld overfor alle gøre opmærksom på at jeg her har en blog til udgydelser af personlige, ikke nødvendigtvis særligt objektive meninger :O)

    Secondly, er det så fordi jeg har tagget indlægget med DF at du mener jeg stiller DF ansvarlig for hvad deres medlemmer her skriver? Det var ikke derfor, og det er uheldigt hvis det fremtræder sådan og jeg smider en “red:” på om to sekunder. Indlægget er tagget sådan fordi der optræder flere DF-medlemmer i indlægget og derfor syntes jeg det var relevant.

    Hvis det er pga. det jeg kalder den politiske propaganda så er det igen medlemmerne jeg peger på – mund til øre-princippet har aldrig været dum markedsføring og det er jo netop et punkt hvor ovenstående har rig mulighed for at gøre en masse.

    I øvrigt dejligt at se dig herinde, håber du kigger forbi af og til, selvom jeg gætter på at indlæg om neglelak og hjemmelavet is nok ikke hovedsageligt er det du går online for.

Skriv et svar

