…TDP #203: Ondskab.

“Why is there evil in the world?”

Ok. Så er det så nu jeg tænker at jeg skulle have ventet en dag med at gå igang med ‘de sidste fem dages daily posts’. For eh… Det her bliver sgutte nemt.

Det åbenlyse svar er jo noget med kontraster, yin og yang og sådan.
Men nu er jeg en af dem der tror på Gud, (ramaskrig, for det må man jo ikke mere, og nu er jeg nok ekstremist eller uudholdelig missionær), så jeg tænker at det også er noget med at det giver os muligheden for at vælge ondskaben fra.
Ingen er perfekte, og det er jeg heller, så jeg tror ikke, at alle altid kan vælge ondskaben fra, men for mig er det noget jeg tænker over ind imellem. Og mere kan man nok ikke forvente af nogen.
Jeg tror ikke på, at dem, som vi traditionelt ser som onde, bevidst har sat sig ned og tænkt “Bwaaahahahaaaa! Nu skal jeg fanme lige være ond!”. Jeg tror det er noget med når vi er små mennesker eller når vores menneskelige forståelse ikke rækker langt nok. Det betyder ikke, at jeg kan forstå, sætte mig ind i, eller retfærdiggøre alt det onde der sker overhovedet. For det kan jeg ikke. Men jeg synes, at når ondskaben er et af livets vilkår, så kan det ikke nytte noget aldrig at prøve at skelne årsagerne bag.

Og lad mig slutte af med Doofenschmirtzs Evil Inc.

 Billede fra Disney lånt her

Om Gry Skaarup

170 1982 41
Dette indlæg blev udgivet i blogging, tro, Uncategorized og tagget , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

