…TDP #206: Gæld.

“How much debt is too much?”

Gæld stinker. Gæld får mig til at hade penge. Jeg har, siden jeg begyndte at tjene mine egne penge, været forbrugsafhængig og jeg HADER det! Det har gennem årene betydet en masse kampe med gæld, inkasso og sågar RKI. Så mine egne oplevelser hvad angår gæld stinker ret meget. Kvik-lån og leasing stinker også. Been there, done that, and all I got was a bad taste in my mouth.
Når jeg har haft gæld, har jeg altid syntes, at jeg er en idiot. Tag dig sammen, få den ud ad verden og prøv lige det der opsparing i stedet, men næh nej, det kan taber-dig vel ikke finde ud af vel?
Nå, nok klynk.
Når det er sagt så dømmer jeg egentlig ikke selv folk for deres gæld. Det er kun en selv, der ved, hvordan man prioriterer den slags. Og hvad der virker rimeligt for mig, er nødvendigvis ikke rimeligt for en anden. Gæld i hus og til studie er for mig helt ok og normalt – i virkeligheden er det kun dem, der låner penge til at købe fabriksny bil jeg aldrig helt har forstået. Men igen, hvem er jeg at dømme; jeg har ikke styr på en skid alligevel selv.
Trods det giver jeg ikke op. Det må kunne lykkes at komme i nul en dag.

Det var mit sidste indlæg i min The Daily Post marathon, hvad synes I, kan man bruge det til noget? Altså idéen – ikke mine indlæg for det er jo relativt.

Om Gry Skaarup

170 1982 41
Dette indlæg blev udgivet i blogging, drømme, penge og tagget , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

