…Elvira, æbler og rabarber.

Nå. Så kom jeg da sǻ langt.

Først måtte jeg jo hjælpe Elvira på plads. Ok, hun hedder Elvita i virkeligheden, men det glemmer vi lige, og hun virker til at blive en behagelig og nem roomie. Nu står hun ude i køkkenet med maven fuld og brummer. Hun er min nye fryser.
Jeg har længe klaret mig med sådan en lille fryser over mit køleskab, men med alle de dejligheder man kan få og lave, så er det ikke helt nok til mig længere. Det betød som sagt en større omrokering, men allerede nu er jeg glad for at kunne fodre hende med lækre ting.

min nye køkkenmakker/roomie Elvira

Jeg har nemlig været omme hos min far idag og kigge, hvad han har i haven. Så med hjem fik jeg, hvad der blev til knap 2 kg (sure) æbler i tern til fryseren og godt ½ kg rabarber. Måske ikke så meget, men der er da til lidt lækkerier, hvis det bliver nødvendigt.
Derudover har jeg fundet et sted, hvor der er masser af gule og røde mirabeller, så dem skal jeg nok også på rov efter og have udstenet. (Og så er der jo brombærrene – endnu kommer de lidt ujævnt, men vil tro der ikke går mange dage, før der bliver til en gang nam af dem også).

æbler og rabarber i portioner

Imorgen skal min lille fryser så afrimes, og fremover bliver den min kødfryser, så må Elvira få alt det andet.

Støvsugeren må også vente til imorgen, for lige nu sidder jeg med min obligatoriske iskaffe og overvejer at gå ind i seng til Harry (Hole) for at finde Anna’s morder.

Iøvrigt… Allerede inden hun kom hjem til mig, fik hun en skramme, den stakkel.
Som vi kom kørende med hende, var der nemlig et par ungersvende på knallert bag, os der ikke syntes, de skulle bremse, bare fordi vi holdt for rødt lys. Så efter et bump, der fik bagageklappen til at give Elvira et klaps, kørte de op på siden af os og spurgte hvad vi havde gang i. Jeg vil være så flabet at sige, at de havde ca. de mest uintelligente ansigtsudtryk jeg nogensinde har set (åben mund og polypper på den bonderøvede måde), og det blev ikke bedre, da vi pegede på det røde lys og spurgte, om de ikke burde finde sig et par hjelme og hver sin knallert, når de nu ikke holdt øje med trafikken. *Ryster med næven*: Motorbøller! :O)

Om Gry Skaarup

170 1982 41
Dette indlæg blev udgivet i familie, lækre ting, mad, Uncategorized og tagget , , , , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til …Elvira, æbler og rabarber.

  1. miksedk siger:

    de ska bare en tur over knæet som min gamle oldefar ville ha sagt 🙂

  2. Gry Skaarup siger:

    He – midt ude på vejen? Ej vel? :O)

Skriv en kommentar